Purchasing a Rice Ball at Convenience Stores for 24 Hours, 2024
複数のコンビニエンスストアで24時間あるおにぎりを購入する
2024、4Kシングルチャンネルビデオ
2024アジアン・アート・ビエンナーレによる委託制作
コンビニエンスストアでは、大量生産された工芸品がいつでもどこでも購入できる。もはや出所も行き先も関係ない。レジに並べば、すべてが商品になる。私たちが生きるこの資本主義社会では、個々の特性はもはや何の意味も持たない。あらゆるものが、いつでも貨幣価値に変換される可能性にさらされている。人間である私たちでさえ労働力を売られるのだが、長時間労働のような切り離された条件によって物質的にも人間的にも疎外されるため、もはや誰が仕事をしているかは問題ではない。大量生産、大量消費、大量廃棄の資本主義システムは、「富」を生み出そうとするあまり、間違った方向に進んでしまったようだ。丹羽の、まるで長時間働くかのように、別の店からおにぎりを何度も買い求めるパフォーマンスは、私たちの住む世界を再構築しようとするものであり、私たちの存在を規定する資本主義と私有財産制度の絡み合った関係に断絶を導入するものである。
Purchasing a Rice Ball at Convenience Stores for 24 Hours
2024, 4K single channel video
Commissioned for 2024 Asian Art Biennial
In convenience stores, mass-produced artefacts can be purchased anywhere, anytime. It no longer matters their provenance and their destination. Positioned on the cashier’s desk, everything becomes a commodity. In this capitalist society we live in, individual characteristics no longer mean anything. Everything is subject to the potentiality of being converted into monetary value at any time. Even we, as human beings, sell our labour, yet it no longer matters who is doing the work, as both material and human alienation occur through detaching conditions like long working hours. The capitalist system of mass production, mass consumption and mass waste seems to have gone in the wrong direction in its attempt to create 'wealth'. Niwa's performance, as if working for a long time, where he repeatedly buys rice balls from another shop, seeks to reshape the world we inhabit, introducing a rupture in the intertwined relationship between capitalism and the private property system that defines our existence.