Narrating Our Possessions, 2022
ビデオスティル、2022
撮影と録音:Dor Even Chen and Abi Sinclair
Video still, 2022
Video and sound recording by Dor Even Chen and Abi Sinclair
私たちの所有財産を語る
2022, パフォーマンス
「私たちの所有財産を語る」は、アーティスト1名、携帯電話2台(iPhoneが望ましいが、他の機種でも可)、ステレオスピーカーセット+アンプで構成され、公共空間とギャラリーで同時にパフォーマンスが行われるとアナウンスされる。つまり、観客はどちらの場所で作品を見るかを選択する必要がある。予告された時刻になると、彼は携帯電話を持ってギャラリーから約350m離れた場所に現れます。彼は這うようにして、ゆっくりとギャラリーに向かいながら、途中で目にしたあらゆる文字情報(スーパーの広告、レストランのメニュー、喫茶店の名前、屋外広告、通行人のTシャツの文字など)を携帯電話で早口で読み上げ、時には大声で叫びます。観客はアーティストと一緒にギャラリーまで尾行することになる。同時に、ギャラリーにはもう一台の携帯電話とステレオスピーカーとアンプが設置され、路上で文字を読み叫ぶ彼の声だけが聞こえる。パフォーマンス開始から約10分後、彼は匍匐前進しながらギャラリーに到着する。彼は、観客が着ている服や靴のブランドについている文字を読み続け、判読可能なテキストをすべて読み上げた時点で、パフォーマンスは終了する。
この作品は、公共空間に広がる商業広告が我々に、どのような精神的な影響を与えるかを考察する。路上を歩けばスーパーマーケットの広告、保険会社の新商品のスローガン、ブランドの新商品、賃貸物件、レストランのメニューなどがランダムに、しかも、しばしば命令口調で、私たちの個人的な生活に静かに介入しようとする。普段、我々はこれらの広告に特段の注意を払ったり、読み上げることはない。その結果、私たちの生活は知らず知らずのうちに、こうした商業広告の奴隷となった。路上で見かける無数の商業広告を「私たちの所有財産」と仮定し、それらをランダムに選び、携帯電話越しに読み上げながらギャラリーに向かうことで、始めは何を読み上げているのかわからないものが、パフォーマンスが進行するにつれて、私が何を「読んでいる」のかが明らかになることによって、我々個人と公共空間のあり方を修復させようとする。
このパフォーマンスは、2022年7月9日に開催されたロンドンの都市型フェスティバル「Performance Exchange」で発表された。
Narrating Our Possesions
2022, Performance
'Narrating Our Possessions' consists of one performer, two mobile phones (iPhone preferred, but other models are also acceptable) and a stereo speaker set + amplifier. The performance is announced to take place outdoors and in the gallery at the same time. This means that the audience has to choose which location they wish to view the work. At the announced time, the performer appears approximately 350 m away from the exhibition space with his mobile phone. He crawls and slowly makes his way towards the exhibition space. The performer reads out textual information seen along the way (e.g. advertisements in supermarkets, restaurant menus, names of coffee shops, outdoor advertisements, text on T-shirts of passers-by) over the mobile phone, occasionally screaming out. The audience can follow along with the performer to the gallery. At the same time, another mobile phone and stereo speakers + amplifier are set up in the exhibition space, so that only the performer's voice can be heard as he shouts the letters outdoors. Approximately 10 minutes after the start of the performance, the performer arrives at the exhibition space. The Performer enters the gallery in crawling steps. The performer continues to read out the text on the clothing and the brand of shoes the audience is wearing. The performance ends when the Performer has read all the texts that can be read in the exhibition space.
This work aims to examine how commercial advertisements spread across public spaces affect us. Walking along the street, we see advertisements for supermarkets, slogans for new insurance companies, new products for a brand, rental properties, restaurant menus, etc., although we probably rarely read them aloud. However, commercial advertising, often in a commanding tone, attempts to quietly intervene in our personal lives. As a result, our lives have unknowingly become slaves to these commercial advertisements. In this work, I hypothesise that the numerous commercial advertisements found on the street are 'our possessions'. I randomly select an advertisement I see on the street and read it over my mobile phone as I crawl to the gallery. At first you may not know what I am reading, but as the performance progresses it becomes clear what I am 'reading'. By doing this, I am trying to reclaim public space.
The performance was presented at the London city-wide festival "Performance Exchange" on 9 July 2022.